Neljän äiti haastoi minut kertomaan omituisuuksiani. Olen aiemmin bongaillut vastaavia juttuja muiden blogeissa, ja miettinyt, mitä omituisuuksia minulla voi olla. Eihän sellaisia olekaan! Yritetään silti (nämä on sitten tyhmiä):

1. kuljen paljain jaloin kesät talvet sisällä. Kun muutimme tähän taloon en muuttanut tapaani, mutta lisäsin siihen ärsyttävän lisäominaisuuden: valitan, että minun on kylmä, mutta en voi silti laittaa sukkia jalkaan.

2. noukin italianpadasta aina herneet pois. Vaikka olen pyrkinyt pääsemään eroon tirsmuiluistani, niin silti teen noin. Ja hesen, mäkkärin ja rollsin hampurilaisista otan ne kurkkuviipaleet pois, koska joskus olen saanut pahan makuisia kurkkuja.

3. teen voileipiä, joita muut ihmettelevät. Esim. paahdettua paahtoleipää, siihen sulatejuustoa, viipaloituja, kylmiä eineslihapullia ja ketsuppia. Hyvää!!

4. olen rasva-addikti. Atooppinen ihoni vaatii rasvaa pitkin päivää, ja huulirasvaakin kuluu koko ajan.

5. olen todella tarkka tavaroiden paikoista, ja saan hermoromahduksen, jos joku laittaa meillä tavaroita vääriin paikkoihin, eikä palauta niitä paikoilleen. Äitini tietää jo tämän ja osaa laittaa asiat esim. siivouksen jälkeen paikoilleen, anopilla on vielä opettelemista. :)

6. perussairauteni ja sairaushistoriani takia olen jo melkoinen ekspertti terveydenhoidollisissa asioissa ja toimenpiteissä. Käyn säännöllisesti paksusuolentähystyksessä, ja alan melkein jo tottua siihen.

Saa napata, ken haluaa!