Ei huvita. Yksi työ on kesken, ja sillä olisi deadlinekin, mutta minua ei huvita. Kesken on mielenkiintoisia neuleita, joita olisi kiva tikuta, mutta minua ei huvita. Olen siis neulonut tilkkupeittoihin tilkkuja, olen kohta tuhonnut viime syksynä ostamani Novitan Jussit, joita hamstrasin nimenomaan peittoprojektia varten.

Ideana on siis tehdä punasävyisiä tilkkupeittoja, kolme kappaletta ja ihan omaan käyttöön. Tilkut teen Vaaka-tilkun ohjeella ja lankana käytän seiskaveikkaa, mutta kun huomasin, että Jussi on saman vahvuista, niin sekin kelpaa. Kolme peittoa, tilkkuja kuluu minimissään 35 joka peittoon -> tarvitsen 105 tilkkua. Minulla on kohta 30 valmiina.. Mutta eihän tämä mikään tämän päivän projekti olekaan, olen ostellut lankoja kun niitä on vastaan tullut, yleensä aina Novitan värikartan muuttuessa. Tyttäret saavat ne sitten joskus lahjaksi, ei torkkupeitto kuitenkaan pieneksi jää. Eihän?

Koska minua tympii, tilasin Titityyltä valkoista lankaa tarkoituksena värjätä itse ihanaa sukkalankaa. Koolaideja olen marinoinut jo kauan säilytyspurkissa, ja ajattelin, että nekin pitäisi käyttää.

Lanka on ihanaa Schoppe-Wollen värjäämätöntä Admiralia. Tuntuut osi kivalta ja näin jo sieluni silmin hienon väriyhdistelmän, vaaleanpunaista ja violettia..

Vaan tuommoinen siitä tuli (kuva on taas hieman liian tumma, heti kun saan sen kauan himoitsemani lottovoiton, ensimmäinen ostos on uusi kamera!!). Lohenpunaista ja violettia. Violetti osuus on kaunis, mutta lohenpunainen.. En tiedä tykkäänkö vai en. Sen voisi kyllä värjätä uudestaan, mutta.. En ole päättänyt vielä.

Ai niin, SNYltä tuli piristävä kortti perjantaina. Kiitos! :)

Edit. Jos joku ihastuu ikihyviksi tuohon värjäämääni lankaan ja haluaa sen omakseen, niin minä kyllä myyn! Ota yhteyttä, mikäli kiinnostaa.