Koska tänään on marraskuun 1. päivä, tarkoittaa se sitä, että Langaton Lokakuu on virallisesti ohi. Kaupungilta tarttui mukaan lisää lankaa, yhteensä 350 g.

243206.jpg

Ruskeasta Nallesta tulee itselleni sukat. Olen vain jo unohtanut, missä ja mikä se ohje oli, jota varten tuota lankaa ostin. Odotin koko lokakuun, ja nyt olen unohtanut, minkälainen ohje minulla oli mielessä. Kitten Mohairit olivat niin ihanan värisiä, että oli pakko ostaa ne. Olen havitellut noita jo käsityömessuista lähtien, mutta ostin ne vasta nyt. Niistä tulee joko huivi tai pipo, tai sitten molemmat.

Varsinainen heräteosto oli tuo Scala-lanka, joka oli tarjouksessa. En voinut vastustaa limenvihreää väriä, ja lanka vaikutti mielenkiintoiselta. Siinä on villaa, puuvillaa ja pellavaa, ja lanka on jännän möykkyistä. Siitä ei sen tarkempia suunnitelmia ole, huivi ehkäpä.

Sain lankakaupassa opastusta Salomonin solmuihin, kun valitin, että kokeiluistani ei tullut kauniita soilmuja. Olin taas säveltänyt yhden kohdan oman mieleni mukaan, ja väärinhän se meni. Nyt siis tiedän, miten oikeasti pitäisi toimia, joten jahka aikaa löytyy, niin aion kokeilla solmuja uudestaan.